108 мин

Това бъдете готови за четири изненадващи, комплексни, безупречно изградени, богато нюансирани, неочаквани забавни и още по-неочаквано трогателни истории, събрани във Френския бюлетин на Либърти, Канзас Ивнинг Сън – най-новия филм на един от най-оригиналните, визуално разпознаваеми и идиосинкратични режисьори на нашето време Уес Андерсън (Кланът Тененбаум, Гранд хотел „Будапеща“).
Артър Хауицър мл. (Бил Мъри) – високо цененият създател и главен редактор на уважаваното списание Френския бюлетин на Либърти, Канзас Ивнинг Сън, е намерен мъртъв в офиса си във Франция. Избраният лично от него работен състав – включително карикатуристът, редакторът, правният консултант, коректорът, както и веселият писател Уали Уолодарски, който макар да живее офиса на Френския бюлетин от годините, не е написал една дума – се събира, за да създадат некролог.
Тази колоритна група е предвождана от любимите на Хоруиц автори, които тези дълги години се грижат, окуражават и поощряват, спечелвайки Вашата преданост и любов. Това са Хърбсейнт Сазерак (Оуен Уилсън), безстрашен велорепортер, винаги привлечен от най-смущаващите и неприятни кътчета на далечните градове, които посещава; Дж. К. Л. Беренсен (Тилда Суинтън), критик и хроникьор, запозната в най-дълбоки подробности с всички страни на модерния свят на изобразителното изкуство; Лусинда Кременц (Франсис Макдормънд), уединен есеист, който брани журналистическия си интегрите толкова ревностно, колко личните си тайни и страсти; и самотният, изгонен от родината си, притежаващ изключителен интелект и типографска памет Роубък Райт (Джефри Райт), който е открит и спасен от Хоруиц при срамни обстоятелства.
Всеки от тях разказва по една история: пътепис за най-занемарените кътчета на града; „Бетонният шедьовър“, разказващ за освидетелстван престъпник и художник (Бенисио дел Торо), неговия муза надзирател (Леа Сейду) и неговите ненаситни дилъри; „Поправки в един манифест“ – хроника за любов и смърт на барикадите в разгара на един студентски бунт; и „Личната трапезария на полицейския комисар“, напрегната история за наркотици, отвличане и изтънчена кухня.
Френският бюлетин на Либърти, Канзас Ивнинг Сън е много неща. Богатство от истории в истории, спомени в рамки, които се събират в едно органично цяло – съвкупност от кинематографични чудеса с всякакви форми и размери, и в постоянна динамика. Любовно писмо към печатното слово като цяло и към писането на The New Yorker в частност, както и във Франция и френските филми… Вълнуваща медитация за живота далеч от дома. Но Френският бюлетин никога не е само един от тези елементи в определен момент, а всички на всеки. Или иначе казано: филм на Уес Андерсън.
Намален билет се ползва само срещу съответния документ. При отказ да покажете такъв на входа на киното, може да не бъдете допуснати до прожекцията.